20 Ekim 2016 Perşembe

Roux-en-Y Gastric Bypass

Hiç duydunuz mu?
Basın ve televizyonlarda zaman zaman sonu ölümle bittiği için haber olan obezite operasyonlarından yalnızca biri özetleyecek olursak. Yararlı yanları ve obezite ile birlikte nelerin çaresi olduğu ise nedense hiç yakası açılmayan bir konu olarak kalmaya devam ediyor. Diyabet mesela, bana son 5 yılımı zehir eden, kilo vermemi imkansız hale getiren ve beni eve hapseden diyabet. Tansiyon, karaciğer yağlanması, hayata dair olanları ayrı bir yazıda anlatsam daha yerinde olur.
Tv de çıkan doktorlara itibar etmeyiniz desem çok abartmış olmayacağım. Genelde tüp mide mucizeleri ile öncesi sonrası yapsalar da, yıllar sonrasını da ele alacak olursak çok daha büyük ayrımları olan ve farklı bir tür. Ben araştırma yaparken çok zorlandım internette. Doktorlara ait facebook sayfaları olmasa çok daha zor olurdu ama fikir birliğine varmak bazı konularda çok zordu.
Mesela tüp mideden oldukça farklı opsiyonarı olan ve çok daha zor bir ameliyat bu.
Risk almak değil cebini doldurmak isteyen doktorlar da ne yazık ki kulağımıza geliyor ama aslolan sizin vki ve sağlık değerlerinize göre hangi ameliyata gerek duyduğunuzu uzun bir tahkik sürecinden sonra doktorunuzun karar vermesidir, bu yüzden de doktorunuza gerçekten güvenmelisiniz. Araştırmalısınız. İşin kolayına kaçmak ya da sıfır beden olmak için (Seren Serengilin kafaları allak bullak etmesi gibi) çekilecek şey alınacak risk değil ve bu bir cesarette değil.
Yaşayanlar da o derece farklı ki, herkes yaşadığını ve bizzat başına geleni bilip anlatır, kendi doktorunun dediklerini esas alır, bazen tatsızlaşan yanlış bilgilendirmeler de bu yüzdendir.
Neyse ben Başak Şekerpare nin yardımları, bloğu ile çıktım bu yola 4 belki de 5 yıl önce, ama ancak kısmet oldu ve facebook sayfasına eklediği koordinatörlüğünü yaptığı değerli hoca Halil Coşkun un derlediği bilgilerle başladım bu konuda ayrı bir blog yapmaya. Yavaş yavaş benim karar sürecimi, doktorumu ve yaşadığım aşamaları da paylaşmak istiyorum sizinle :) An itibarıyla 5. ay içindeyim.
Bilmeyenler için ana bloğum:


Hiç yorum yok: